سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبدل حرارتی چیست ؟

فرض کنید شما کوره گرمای مرکزی گاز (دیگ بخار) را که بخاری رادیاتور آب گرم در اتاق های مختلف در خانه شما گرم می کند. این کار با سوزاندن گاز طبیعی، ایجاد یک خط یا شبکه ای از جت های داغ داغ که به سمت بالا از طریق جریان آب از طریق یک شبکه از لوله ها کار می کند. به عنوان پمپ آب از طریق لوله ها، انرژی گرمایی را جذب می کند و گرما می کند. این ترتیب چیزی است که ما در معرض یک مبدل حرارتی قرار می دهیم: جت های گاز سرد و آب گرم می شود.

مبدل حرارتی یک وسیله است که اجازه می دهد حرارت از مایع (مایع یا گاز) برای انتقال به مایع دوم (مایع دیگر یا گاز) بدون دو مایعات نیاز به مخلوط کردن با هم و یا به تماس مستقیم. اگر این کاملا روشن نیست، این را در نظر بگیرید. در تئوری، ما می توانیم گرما را از جت های گاز فقط با پرتاب آب سرد بر روی آنها، اما پس از آن شعله های آتش خواهد رفت! اصل اساسی مبدل حرارتی این است که انتقال حرارت را بدون انتقال مایعات که گرما را حمل می کند انتقال می دهد.

شما می توانید مبدلهای حرارتی را در انواع مکان ها مشاهده کنید، معمولا برای گرم کردن یا خنک کردن ساختمان ها یا کمک به موتورها و ماشین آلات کار می کنند. یخچال و فریزر ها و تهویه مطبوع، برای مثال، از مبدل های حرارتی به روش مخالف از سیستم های گرمایش مرکزی استفاده می کنند: آنها گرما را از محفظه یا محفظه ای که نیازی به آن ندارند حذف می کند و آن را در مایع به جایی دیگر منتقل می کند که در آن می توان آن را تخلیه کرد از راه.

 

مشاهده لیست قیمت مبدل حرارتی در لینک زیر

لیست قیمت مبدل حرارتی